دانلود کتاب، اطلس، پروتکل، هندبوک، مقاله فارسی/ پزشکی، بیولوژی، کشاورزی و...

  • geneprotocols@gmail.com

دانلود کتابهای پزشکی، ژنتیک، بیولوژی | قدرت گرفته از بیان

ترکیبات شیمیایی موجود در برخی غذا ها می تواند یکی از آنزیم های کلیدی ویروس عامل کووید19 را غیرفعال کند

ترکیبات شیمیایی موجود در برخی غذا ها می تواند یکی از آنزیم های کلیدی ویروس عامل کووید19 را غیرفعال کند

همه دسته بندی های سایت

ترکیبات شیمیایی موجود در برخی غذا ها می تواند یکی از آنزیم های کلیدی ویروس عامل کووید19 را غیرفعال کند


پژوهشگران زیست شناسی گیاهی دانشگاه ایالت کارولینای شمالی در ایالات متحده آمریکا اخیراً اعلام کردند برخی ترکیبات شیمیایی موجود در غذاها و نوشیدنی هایی مانند چای سبز، انگور موسکادین (انگور سیاه یا انگور مشک) و شکلات تلخ می توانند به یک آنزیم یا پروتئاز خاص در کرونا ویروس عامل بیماری کووید19 متصل شده و آن را غیرفعال نمایند.

به گفته این محققین، پروتئازها برای سلامت و بقای سلول ها و ویروس ها مهم و ضروری اند و اگر مهار شوند، سلول ها نمی توانند بسیاری از عملکردهای مهم خود ازجمله تکثیر سلولی را انجام دهند.

در این پژوهش، از شبیه سازی رایانه ای و مطالعات آزمایشگاهی به صورت توام استفاده شد تا مشخص شود پروتئاز اصلی (Mpro) موجود در کرونا ویروس در مواجهه با تعدادی از ترکیبات شیمیایی گیاهی مختلف (که قبلاً مشخص شده بود خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی دارند) چگونه واکنش می دهد.

شبیه سازی رایانه ای نشان داد که ترکیبات شیمیایی مورد مطالعه در چای سبز، دو واریته از انگور موسکادین، پودر کاکائو و شکلات تلخ قادرند به بخشهای مختلفی از پروتئاز اصلی (Mpro) ویروس متصل شوند. نتایج بررسی های آزمایشگاهی نیز نشان داد ترکیبات شیمیایی موجود در چای سبز و انگور موسکادین در مهار عملکرد پروتئاز اصلی بسیار موفق بودند و ترکیبات شیمیایی موجود در پودر کاکائو و شکلات تلخ، فعالیت پروتئاز اصلی (Mpro) ویروس را به نصف کاهش دادند.

اطلاعات بیشتر

لینک منبع اصلی خبر:

https://www.frontiersin.org/

articles/10.3389/fpls.2020

.601316/full

عنوان مقاله/خبر:

Docking Characterization and in vitro Inhibitory Activity of Flavan-3-ols and Dimeric Proanthocyanidins Against the Main Protease Activity of SARS-Cov-2

تاریخ انتشار اولیه: 30 November 2020
نام نشریه/ سایت: Frontiers in Plant Science
doi:
10.3389/fpls.2020.601316

تمامی درگاه های پرداخت ژنـ پروتکل توسط شرکت دانش بنیان نکست پی پشتیبانی می شود. نکست پی دارای مجوز رسمی پرداختیاری به شماره 1971/ص/98 ، از شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دارای نماد اعتماد در حوزه (متمرکزکنندگان پرداخت) از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت است.

    تمامی نظرات و پیشنهادات شما توسط مدیران و مسئول سایت بررسی و رسیدگی می شوند. بسیاری از اصلاحات انجام شده در سایت طبق نظرات و پیشنهادات شما مخاطبان عزیز صورت گرفته است.
  • آیا این خبر اعتبار دارد؟ از کجا بفهمم واقعاً درست است؟

    پاسخ:
    سلام. دوست عزیز، در قسمت پایین خبر اطلاعاتی درباره نشریه علمی که این مقاله را منتشر کرده قرار دادیم. با کلیک بر روی لینک مربوطه می توانید مقاله را در سایت نشریه مطالعه نمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">