دانلود کتاب، اطلس، پروتکل، هندبوک، مقاله فارسی/ پزشکی، بیولوژی، کشاورزی و...

  • geneprotocols@gmail.com

دانلود کتابهای پزشکی، ژنتیک، بیولوژی | قدرت گرفته از بیان

تولد زودتر از موعد، موجب افزایش احتمال بستری در بیمارستان در دوران کودکی می شود

تولد زودتر از موعد، موجب افزایش احتمال بستری در بیمارستان در دوران کودکی می شود

همه دسته بندی های سایت

تولد زودتر از موعد، موجب افزایش احتمال بستری در بیمارستان در دوران کودکی می شود


یک تیم پژوهشی بریتانیایی در یک تحقیق ارتباط بین سن جنین در هنگام تولد و میزان مراجعات بیمارستانی کودک تا سن 10 سالگی را مورد مطالعه قرار دادند. این مطالعه مبتنی بر داده های حاصل از بیش از یک میلیون کودک متولد شده در بیمارستان های دولتی انگلیس در فاصله زمانی بین 1 ژانویه 2005 تا 31 دسامبر 2006 انجام گرفت. این کودکان از زمان تولد تا تاریخ 31 مارس 2015 (به طور متوسط 9.2 سال به ازای هر کودک) مورد پایش و کنترل قرار گرفتند و در این مدت پژوهشگران مواردی از مراجعات بیمارستانی را مورد تحلیل قرار دادند.

سن جنین در زمان تولد به صورت هفتگی در این تحلیل ها وارد شد که این سن از کمتر از 28 هفتگی تا 42 هفتگی بود. نتایج نشان داد میزان موارد پذیرش بیمارستانی کودکانی که در سن جنینی 40 هفتگی متولد شده اند، 28 نفر از 100 نفر در هر سال بود که این رقم در کودکانی که در سن جنینی کمتر از 28 هفتگی متولد شده بودند 6 برابر بیشتر بود. زمانی که سن این کودکان به 7 تا 10 سال رسید، میزان پذیرش بیمارستانی کودکانی که در سن جنینی 40 هفتگی متولد شده بودند 7 نفر از هر 100 نفر در سال بود که این رقم در کودکانی که در سن جنینی کمتر از 28 هفتگی متولد شده بودند در حدود 3 برابر بیشتر بود.

اطلاعات بیشتر

لینک منبع اصلی خبر:

https://www.bmj.com/

عنوان مقاله/خبر:

Gestational age and hospital admissions during childhood: population based, record linkage study in England (TIGAR study)

تاریخ انتشار اولیه: 25 November 2020
نام نشریه/ سایت: BMJ
doi:
10.1136/bmj.m4075

تمامی درگاه های پرداخت ژنـ پروتکل توسط شرکت دانش بنیان نکست پی پشتیبانی می شود. نکست پی دارای مجوز رسمی پرداختیاری به شماره 1971/ص/98 ، از شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دارای نماد اعتماد در حوزه (متمرکزکنندگان پرداخت) از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت است.

لطفاً با ارسال نظرات و پیشنهادات خود، ما را یاری کنید
    تمامی نظرات و پیشنهادات شما توسط مدیران و مسئول سایت بررسی و رسیدگی می شوند. بسیاری از اصلاحات انجام شده در سایت طبق نظرات و پیشنهادات شما مخاطبان عزیز صورت گرفته است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">