دانلود کتاب، اطلس، پروتکل، هندبوک، مقاله فارسی/ پزشکی، بیولوژی، کشاورزی و...

  • geneprotocols@gmail.com

دانلود کتابهای پزشکی، ژنتیک، بیولوژی | قدرت گرفته از بیان

شناسایی درمان احتمالی بر ضد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مثل باکتری عامل سوزاک و مننژیت

شناسایی درمان احتمالی بر ضد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مثل باکتری عامل سوزاک و مننژیت

همه دسته بندی های سایت

شناسایی درمان احتمالی بر ضد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مثل باکتری عامل سوزاک و مننژیت.


پژوهشگران موسسه INRS در کانادا موفق شدند تاثیرگذاری یک مولکول ارزان قیمت را در مبارزه بر علیه سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک از باکتری های عامل سوزاک و مننژیت نشان دهند. این دو باکتری مقاوم شده میلیونها انسان را در سراسر جهان مبتلا کرده اند.

در سالهای اخیر، افزایش میزان مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک ها موجب نگرانی سازمانهای بهداشتی دنیا ازجمله سازمان بهداشت جهانی شده است تا آنجا که این سازمان 18 تا 24 نوامبر 2020 را بعنوان هفته آگاه سازی در زمینه آنتی میکروبها نامگذاری کرد.

تیم تحقیقاتی موسسه INRS ماده موفق شدند تاثیر گذاری سدیم تترافنیل بورات را بر محیط های کشت این باکتری ها و همچنین در یک مدل عفونی نشان دهند. آنها همچنین اعلام کردند در مرحله بعد قصد تغییر ساختار این ماده شیمیایی را برای اثرگذاری بهتر آن دارند.

اطلاعات بیشتر

لینک منبع اصلی خبر:

https://aac.asm.org/content/early/2020/11/03/AAC.00254-20

عنوان مقاله/خبر:

Sodium tetraphenylborate displays selective bactericidal activity against N. meningitidis and N. gonorrhoeae and is effective at reducing bacterial infection load.

تاریخ انتشار اولیه: November 24, 2020
نام نشریه/ سایت: Antimicrobial Agents and Chemotherapy
doi:                  
10.1128/AAC.00254-20

تمامی درگاه های پرداخت ژنـ پروتکل توسط شرکت دانش بنیان نکست پی پشتیبانی می شود. نکست پی دارای مجوز رسمی پرداختیاری به شماره 1971/ص/98 ، از شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دارای نماد اعتماد در حوزه (متمرکزکنندگان پرداخت) از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت است.

لطفاً با ارسال نظرات و پیشنهادات خود، ما را یاری کنید
    تمامی نظرات و پیشنهادات شما توسط مدیران و مسئول سایت بررسی و رسیدگی می شوند. بسیاری از اصلاحات انجام شده در سایت طبق نظرات و پیشنهادات شما مخاطبان عزیز صورت گرفته است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">