دانلود کتاب، اطلس، پروتکل، هندبوک، مقاله فارسی/ پزشکی، بیولوژی، کشاورزی و...

  • geneprotocols@gmail.com

دانلود کتابهای پزشکی، ژنتیک، بیولوژی | قدرت گرفته از بیان

مصرف دوزهای بسیار کم از کورتون ها (گلوکوکورتیکوئیدها) هم می تواند احتمال بروز بیماری های قلبی را افزایش دهد

مصرف دوزهای بسیار کم از کورتون ها (گلوکوکورتیکوئیدها) هم می تواند احتمال بروز بیماری های قلبی را افزایش دهد

همه دسته بندی های سایت

مطالعات نشان می دهد مصرف دوزهای بسیار کم از کورتون ها (گلوکوکورتیکوئیدها) هم می تواند احتمال بروز بیماری های قلبی را افزایش دهد


گلوکوکورتیکوئیدها استروئیدهایی هستند که به طور گسترده برای درمان طیف وسیعی از بیماری های التهابی با واسطه سیستم ایمنی تجویز و مصرف می شوند. پیش از این مشخص شده بود مصرف دوزهای بالای استروئیدها خطر بروز حملات قلبی عروقی را افزایش می دهد اما تاثیر دوزهای پایینتر آنها نامشخص بود. یک تیم پژوهشی در دانشگاه لیدز انگلستان نتایج تحقیقات خود را که نشان میداد دوزهای پایین گلوکوکورتیکوئیدها هم میتواند خطر بروز حملات قلبی عروقی را افزایش دهد منتشر کردند.

برای مشخص کردن میزان دوز موثر بر افزایش خطر بیماری، این پژوهشگران داده های مربوط به 87794 نفر از بیماران دارای 6 نوع مختلف از بیماری های التهابی با واسطه سیستم ایمنی را که در 389 مرکز درمانی در بریتانیا و در فاصله زمانی بین سالهای 1998 تا 2017 تحت درمان قرار گرفته بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

پیش از انجام این مطالعه اعتقاد بر این بود که مصرف 5 میلی گرم گلوکوکورتیکوئید در طولانی مدت خطری ندارد اما این پژوهش نشان داد که حتی بیمارانی که دوزهای پایین را نیز مصرف می کنند دو برابر (نسبت به افرادی که مصرف نکرده اند) در معرض خطر بروز حملات قلبی قرار دارند. همچنین این تحقیق نشان داد بیماریانی که نیاز به درمان طولانی مدت توسط استروئیدها دارند باید کمترین دوز موثر را دریافت کنند و تحت یک برنامه کاهش ریسک قلبی-عروقی اختصاصی با در نظر گرفتن مصرف قبلی و فعلی استروئیدها قرار گیرند.

اطلاعات بیشتر

لینک منبع اصلی خبر:

https://journals.plos.org/plosmedicine

/article?id=10.1371/journal.pmed.1003432

عنوان مقاله/خبر:

Dose-dependent oral glucocorticoid cardiovascular risks in people with immune-mediated inflammatory diseases: A population-based cohort study

تاریخ انتشار اولیه: 3 December 2020
نام نشریه/ سایت: PLOS Medicine
doi:
10.1371/journal.pmed.1003432

تمامی درگاه های پرداخت ژنـ پروتکل توسط شرکت دانش بنیان نکست پی پشتیبانی می شود. نکست پی دارای مجوز رسمی پرداختیاری به شماره 1971/ص/98 ، از شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دارای نماد اعتماد در حوزه (متمرکزکنندگان پرداخت) از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت است.

لطفاً با ارسال نظرات و پیشنهادات خود، ما را یاری کنید
    تمامی نظرات و پیشنهادات شما توسط مدیران و مسئول سایت بررسی و رسیدگی می شوند. بسیاری از اصلاحات انجام شده در سایت طبق نظرات و پیشنهادات شما مخاطبان عزیز صورت گرفته است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">