دانلود کتاب، اطلس، پروتکل، هندبوک، مقاله فارسی/ پزشکی، بیولوژی، کشاورزی و...

  • geneprotocols@gmail.com

دانلود کتابهای پزشکی، ژنتیک، بیولوژی | قدرت گرفته از بیان

پژوهشگران موفق شدند ابزاری برای تشخیص ویروس کرونا با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند ایجاد کنند

پژوهشگران موفق شدند ابزاری برای تشخیص ویروس کرونا با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند ایجاد کنند

همه دسته بندی های سایت

پژوهشگران موفق شدند ابزاری برای تشخیص ویروس کرونا با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند ایجاد کنند


پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و سانفرانسیسکو اخیراً با استفاده از یک وسیله که به گوشی های هوشمند متصل می شود، ابزاری برای اندازه گیری وجود ویروس کرونا در سواب های بینی ساخته اند. گزارش این پژوهش در ژورنال علمی Cell منتشر شده است. این مطالعه دو سال پیش در همکاری با برنده جایزه نوبل 2020 یعنی خانم جنیفر داودنا Jennifer Doudna و به منظور ساخت یک تست سریع و خانگی برای ویروس HIV (ویروس عامل ایدز) آغاز شده بود. با همه گیری بیماری کووید19، این تیم تصمیم گرفتند تحقیقاتشان را بر تشخیص ویروسی متفاوت یعنی کروناویروس جدید متمرکز نمایند.

این تست از فناوری ویرایش ژنوم موسوم به CRISPR-Cas استفاده میکند. مولکول RNA موجود در نمونه می تواند بوسیله آنزیم Cas13 شناسایی شود و مانند تست های رایج، نیاز به رونویسی معکوس مولکول RNA به DNA و همچنین تکثیر توسط واکنش زنجیره ای پلیمراز یا PCR ندارد. وقتی Cas13 به مولکول RNA ویروس متصل می شود، توالی های RNA مجاور را می شکند، با اضافه شدن یک شناساگر RNA به محیط تست، در پی شکسته شدن RNA خاصیت فلوروسنس ایجاد می شود که قابل تشخیص با دوربین است. نتایج این تست در مدت 30 دقیقه قابل مشاهده است.

این پژوهشگران اعلام کردند هرچند به تحقیقات بیشتری نیاز است تا نتایج پژوهش حاضر به صورت یک تست استاندارد و کاربردی وارد بازار شود، اما همین نتایج هم می تواند امیدوارکننده باشد و نهایتاً در شناسایی سایر ویروسها مفید واقع گردد.

اطلاعات بیشتر

لینک منبع اصلی خبر: کلیک کنید
عنوان مقاله/خبر:

Amplification-free detection of SARS-CoV-2 with CRISPR-Cas13a and mobile phone microscopy

تاریخ انتشار اولیه: 04 December 2020
نام نشریه/ سایت: Cell
doi:
10.1016/j.cell.2020.12.001

تمامی درگاه های پرداخت ژنـ پروتکل توسط شرکت دانش بنیان نکست پی پشتیبانی می شود. نکست پی دارای مجوز رسمی پرداختیاری به شماره 1971/ص/98 ، از شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دارای نماد اعتماد در حوزه (متمرکزکنندگان پرداخت) از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت است.

    تمامی نظرات و پیشنهادات شما توسط مدیران و مسئول سایت بررسی و رسیدگی می شوند. بسیاری از اصلاحات انجام شده در سایت طبق نظرات و پیشنهادات شما مخاطبان عزیز صورت گرفته است.
  • باید دید در عمل مفید هست یا نه.

  • تا این فناوری ها به ایران برسن چیزی از ما باقی نمیمونه! البته اگر برسه ایران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">